Thursday 22 August 2013

Pengorbanan

Aku pernah terfikir...

aku lebih byk mengendalikn rs x puas ati org lain.. aku boleh pujuk org lain yg sdih n stress dan menjd lega... aku leh pjuk org yg sedang mrh menjadi sabar n snyum semula.. aku abiskn ms bekerja di pjbt dr kul 8 pg smpi kul 11 mlm utk menyelesaikn laporan kes2 aduan.. sgl arahan yg diberikn disiapkn spt yg diarahkn.. bile bos kate slh,aku akui shj..

Tp trase sdih bile sdar.. Aku bekerja utk duniawi tp manakah bekalan akhiratku nnti??...

Trase sdih bile aku utamakan keje selama 8-12 jam namun ade pihak yg mengatakn dgn lantangnya semua pekeja kerajaan hanya mkn gj buta..

Trase sdih bile teringt aku bekeja spnuh masa tnpe teringt utk menelefon n berbual dgn husben n ank2 walaupun hanya utk 10 minit

Trase sdih bile teringt aku pnah pjuk org yg sdih n stress..tp bile diri sndri,xde siapa pn yg akan peduli...

Trase sdih bile teringt aku berjauhn dgn ank2 tnpe menyedari berapa byk zaman kanak2 dorg yg aku dh tinggalkan.. Smpi x dpt lihat dorg membesar spnuhnya dpn mata n bimbingn diri ini!!

Takut apabila memikirkn,semakin jauh aku dgn keluargaku..apatah lagi mak abah..adik beradik..dan keluarga mertua... Apakah skrg aku hanya sdar seketika..bagaimana pulak bila mereka meninggalkn ku utk selamanya..

Ya Allah...Tabahkan hati hambaMu ini... Semoga sgl keluhan dan kesedihan ku ini, Engkau dpt kurniakan bimbinganMu.. Agar aku tidak terus hanyut..Sentiasa Redha dgn ketentuanMu dan meyakini bahwa pasti ada hikmah disebalik Pengorbanan kecil ku ini.. Amin!!

No comments:

Post a Comment