Wednesday, 23 October 2013

Macam org tua!!

Hai... 

Pantas sgguh ms berjalan,kn.. Skrg dh setengah bulan Oktober, pastu November..pastu Disember... So insyaAllah kalo pnjg umur ku, jmpe la tahun dpn.. Tp tahun dpn, tahun dpan la punye cite kn! ;)

Ari ni aku nk cite psl ank2 aku yg semakin membesar dgn sihat n bijaknye.. Alhamdulillah!! Aina skrg dh pn 4 tahun 1 bulan.. Aimy plak 2 tahun 5 bulan.. ekceli nk cite byk2 aku pun xtau cmne.. Sbb aku jmpe dorg pn Sabtu n Ahad je.. Snin smpi Jumaat aku kt Melaka kn.. Tp yg wat aku hepi, tiap kali balik mmg akan ade bnde 'baru' tuk aku jdkan kenangan sbg seorang ibu ;)

Mr. Mama melayan Aina main pasir...hehehhe
Aina sgt suke bercakap...pok..pek..pok..pek... mcm org tua!! Hahahaha!! Stiap kali aku borak dgn husben, mesti die tup2 akan tnye, "Np ibu...Nape".. kapochi uolsss!!!! ;p. Skrg bile berborak dgn die, aku trase mcm dh borak dgn mmbe2... bukan dgn mak n ank..hahaha! (prasan aku mude cam Aina ke?..Ops~). Last week aku asyik rs sakit pinggang.. Smpi Aina pn prasan, sjak aku lik aku wat muke ketat n dok urut2 kt blkg.. Aina dgn prihatin tnye, "Ibu sakit belakang ke?.. Nape ibu sakit?". Prihatin kan?? Bile aku ckp aku ni makin tua, sbb tu sakit.. nnti makin tua, dkat nk mati... Trus die nngis n sentap wo..hahahah!!! Siap merayu jgn aku tua, jgn sakit n mati... Alahai anak...telus sungguh kamu...

Smlm (23/10/13) aku sj je nk lik Kajang... Jmpe ank2 n husben.. Lgpn jumaat ni aku x lik sbb kn keje ari sabtu..huhu... Smpi je umh, dh rehat2, Aina tnye, "Ibu dh sihat ke? Ibu dah tak sakit pinggang lagi?". Dgn snyum aku pn jwb, "ibu dh ok, tq kakak". Leh plak die ckp lg, "Ibu dh makan ubat byk2, sbb tu ibu sihat,kn.. Nnti kakak dh besar, kakak bawak la keta, bawak ibu..." Perghhhh!!! terharunye ibu, kakak oi!! Betapa baiknye ati ank sbb die tau ibu die drive work jauh2 kn... Sayu n tersentuh ati ni.... T,kasih Aina...sbb ade niat cmtu.. Ibu tau kakak akan jd anak yg baik.. Amin!!!! 

Kakak sgt rajin tlg lipat kain skrg.. Muke cebik tu sbb belagak la dh pandai lipat kain..hahahah
Muke cumey....
Aimy pn leh tahan tau... Bercakap dh jelas.. Tp sgt suke gaduh dgn kakak.. Kalo Aina pegang mainan, itu la yg die akan amik dr Aina!!! Aina memula leh la mengalah n sabar.. "kejap adik, biar kakak ajar, biar kakak tunjuk".. Si Aimy plak, dgn sikap ADE AKU KESAH??, trus jerit sekuat ati kt muke kakak n amik mainan... Bile Aina dh xleh sabar,  kuar la ayat tak puas ati, "eeeiiiiiiiii!!! asyik kakak je kena bg adik!!!" (smbil tonggeng2 vontot).. 

Tp kalo bab berdamai, bile kakak nngis kn mrh dgn ayah or ibu, adik akan dtg pujuk kakak.. Bile adik takot tgk cite seram, kakak akan dok sebelah n pluk adik.. Bile dtg idea bermain, masing2 akan kuarkan idea kreatif tuk sepahkn umah n main sm2.. Ms tu nmpk sgt keakraban dorg.. ;). 


Masih setia dgn Upin Ipin...


Muke kerek n sempoi.. ;)
 

Monday, 14 October 2013

Aimy gedik..hehehe

video

Sj bwk ank2 gi abiskan masa kt Kid'z Palace, The Mines.. Mmg tmpt ni la dorg akan abiskan ms smpi 3-4 jam lamenye..huhu..

Ni part Aimy main ala2 gedik n comel.. uols tgk la ye.. ;)