Wednesday 6 February 2013

Aina dh skolah!!

Salam kengkawan! 

Terdetik di hati... Skejapnye masa berlalu... Tahun 2013 ni Aina dh msuk 4 tahun.. (ekceli kalo nk kire bebetul umur die br je 3 tahun 5 bulan gitu..). Tapi Aina seorang anak yg sgt suke bercakap.. Keletahnya mcm la org2 tua.. Agaknye sbb ikut perangai IBU die yg suke byk ckp kot.. PRO la katekan! muahahahah!!!

Kalo aku borak dgn ayahnye, mesti tetiba die akan mencelah dgn soklan "Nape ibu? Np?".. Aduyai...aku pn jwb la, "Ibu cite psl work dgn ayah la.."... Kalo 3 ari aku x lik ke Kajang (If korg lupe,aku skrg keje kt Melaka), bile ckp dgn die kt tpon, "Ibu,np ibu x balik?.. Kakak windu ibu".. Nape ibu tak balik umah kakak?"... Hurm.......touching sgguh ibu dgr soklan2 tu ;(.. Sob! Sob!. apekan daya kakak, ibu work jauh tuk carik rezeki kan... Redha la dl wat ms ni,insyaAllah akan ade hikmah atas sume dugaan ni... InsyaAllah!

Oh ye, since umur kakak skrg dh msuk 4 tahun, selayaknye la die bleh msuk skolah.. Ikut planning aku,aku nk bg die stat skolah bile die 5 tahun. Tp, Si Kaseh (BFF Aina kt umah pengasuh tu) stat msuk skolah tahun ni. Kaseh sebaya Aina.. Kaseh masuk Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI). So Kaseh kelihatan sgt cumey dgn pakaian seragam skolah yg berwarna ijo,tudung yg die pakai even ade rambut2 yg t'keluar... Beg skolah ala2 beg budak Akademi Fantasia yg ade roda tu... Sume anasir2 tu watkan Aina rs jeles yg amat! So ari2 bile husben aku amik die lik dr umah pengasuh, kakak akan mtk nk g skolah dgn Kaseh. Pengasuh pn cite kt aku, "Si Aina nngis2 mtk nk skolah sm dgn Kaseh, Jue".. "Cian ank ko...". 

Ok2,demi ms dpn kakak, ibu n ayah pn decide la bg kakak msuk skolah.. Kakak teruja bile die dpt bj+tudung+beg skolah Ana Muslim yg wrne pink n itam tu... Beg tu mmg tahun lpas lg kami dh bli tuk die.. ;). Sib bek xyah bli br...heheheh. Pada 14 Januari 2013, stat la dunia persekolahan utk kakak!!!! Yeaayyyyy!!! Tp, ibu rs terkilan n sdih sgt, ibu x dpt anta kakak ms ari pertama kakak skolah,huhhu ;(. 
Husben aku cite, mmg takde mslh lgsg nk kjutkn die bgn kul 730 n mndi n siap2 g skolah.. Sbb Aina sndri pn teruja la katekn... Aina msuk kul 830, balik kul 1130.. Kjap je,tp ckupla ckit pendedahan utk peringkat awl kn.. ;). 

Bile aku tpon n tnye, "Kakak sonok skolah?. Kt skolah bljr ape?".. Dgn pnuh smangat die kate, "Sonok ibu.. Kakak skolah dgn Kaseh.. Kakak ade kwn... Kakak blajar Alif Ba Ta td.. Pastu kakak lukis bintang".. Pnye la panjg citenye,kan? Hahahah!

Skrg dh msuk dkat 3 mggu die skolah, husben aku cite die dh stat liat ckit..haru2!! ;p. Bile kjutkan, die leh kate "kjap ye ayh..." Bile husben aku pusing je, tgk die leh smbg tdo!!...hahaha!. Aduyai kakak...jgn la wat ibu rs cuak plak... Tp, kakak skrg dh pandai bc doa mkn.. Kt umh,bile mkn sm2, die la paling kuat baca doa.. Si Aimy ikut ala2 kadar ade bunyik je la... :). 

Kakak wif her school uniform :)

Adik pn tumpang pakai tudung n posing gak bile tgk kakak pakai tudung...ish! ish!

My Precious!!!

Posing still sm je...hehehe

Cjuk ati ibu stiap kali tgk gambar ni... ;)
Aina n Aimy syg.. Timbalah ilmu dunia dan Akhirat sebanyak mungkin,kerana hanya ilmu dapat menentukan kedudukan kita di sisi-Nya kelak.. Smoga ank2 ibu menjadi ank2 yg Solehah, pnuh ilmu yang berguna dan akan menjadi Insan yang cemerlang di Dunia dan Akhirat! Amin!!   

No comments:

Post a Comment