Tuesday 30 October 2012

Our new family members!!

Salam kengkawan...

Pada 29 September 2012, jam 12.03 pagi, adik aku, Lijot (ekceli name real die Julializa..hehehe) telah selamat melahirkan baby gurl yg cumey!.. Baby lahir dgn berat 2.8 kg.. So sy perkenalkan..... Fatin Nurdamia Bt Zulhisham!! YeEaayyyyy!!! 

Mahal sungguh lesung pipit tu!! 

Sy sedu sbb nk membesar... Sbab tu bsar tisu aboh tepek kt dahi..hehehe
So, Fatin adalah cucu ke-3 utk Atok (abahku) dan Wan (emakku).. Stakat ni mmg keluarga BESAR kami ni dihiasi dgn 'bunga' la ye.. Anak pompuan 3 org, cucu pompuan 3 org.. Anak lelaki sorg.. Menantu (lelaki of course) 2 org, becoming Son In Law sorg lg tahun dpn,InsyaAllah.. 

Aku ni kirenye maklong la utk Fatin.. Tp kan, sbb makcik2 Aina n Aimy dipanggil sebagai "Cik Ngah dan Cik Teh", so aku pn xnk la nmpk TUA sgt.. Aku skrg ajar Fatin panggil aku "Cik"... hahahaha!! Lupe diri x?? ;p. Tp laki aku ttp akan dipanggil sbg PAKLONG..hehehehe

Aina sgt suke dgn Fatin.. Kalo tanye "kakak, sp name bby Cik Ngah?".. Aina akan jawab "Bby Patin"..hahahah!! Cik Teh pn blurr coz mmg bunyik nama ikan Patin da... 

Bile Fatin nngis, Aina mesti pujuk mcm mane die pujuk adik die dl, "Dah2, jangan nangis... Kakak ade.." ;)

Aimy lak sgt suke pggil "bibi".. Ye la, Ibu faham, adik nk sbut baby sbnrnye kan.. usaha yg baik,x larik la bunyiknye... ;)




Lijot cite, Fatin x meragam sgt dlm tempoh berpantang ni.. Tp, Fatin sgt suke bile didukung.. Ngade2 ek!!. 

Terkepak tgn ye! Xde dh nk bedung2 bagai...

Bile aku bwk ank2 aku lik umah mak, mmg riuh btol keadaan... Al-maklumlah, Aina n Aimy mmg sgt x reti nk dok diam.. Langsir Wan pun dorg leh wat main "Cak-Cak" tau! Tp tu br Aina n Aimy.. Aku x sbr nk tggu Fatin cpat bsar.. Nk tgk tiga2 anak dara ni main keja2 n riuhkan LAGI umah Wan n Atok,hehehe

Sbijik muke aboh die wei.. hehehe

Fatin, sori ye Cik lambat update psl Fatin kt blog ni,hehe.. By today Fatin dh berumur sebulan dh.. Smoga Fatin membesar dgn baik, sihat dan hidup Fatin sentiase dimurahkan rezeki.. Smoga Fatin akan BAHAGIA menjadi ahli keluarga kami! ;). Jd la sepupu yg rapat dan saling menyayangi dengan Aina n Aimy ye.. 

Ni latest picture Aina n Aimy.. Mesti uols pn dh rindu nk tgk wjh cumey dorg kn..hehehe... Ekceli aku yg rindu, sbb dok Melaka,still dok berjauhan dgn Husben n Ank2...sob! sob!... Tp xpe,anytime bile ibu rs nk balik Kajang,ibu tekan je pedal minyak keta tu.. Ok anak2?? ;)

Sila focus pd kecomelan Aina n Aimy,bukan anasir2 back ground pict ni..TeeeeEttt!!! ;)


3 comments:

  1. love!!! welcome fatin, be a gud girl k~
    kirim salam kat maklong ya...

    ReplyDelete
  2. No..No..No.. Bukan maklong,tp CIK ok ;)

    ReplyDelete